Vítejte u Antees! Předtím, než začnete využívat naše služby sdílené mobility, rádi bychom Vám poskytli stručný přehled Všeobecných obchodních podmínek. Služby jsou navrženy tak, abyste se mohli pohodlně, rychle a bezpečně pohybovat ve městech, ať už pro osobní potřebu nebo pro podnikání. Co je dobré vědět? Registrace a Bezpečnost:Pro registraci v naší aplikaci je nutné poskytnout platný řidičský průkaz, občanský průkaz/VISA/povolení k pobytu a selfie s občanským průkazem k ověření totožnosti.Vaše osobní údaje jsou u nás v bezpečí a používáme je pouze k zajištění kvalitní služby. Používání Vozidel: Vozidla jsou k dispozici 24/7. Nezapomeňte, že dobrý řidič, je bezpečný řidič. Dodržujte prosím pravidla silničního provozu a pokyny pro parkování vozidel (u jednotlivých typů se podmínky mohou lišit).
Platby a Tarify:Naše ceny jsou transparentní – platíte pouze za dobu, po kterou skútr skutečně používáte, nebo čerpáte jízdné z předplacených balíčků/tarifů. Detaily ohledně tarifů a případných sazeb najdete v naší aplikaci. Platba za využití služby je splatná po ukončení jízdy.
Závazky a Odpovědnost:V případě nehody nebo poškození skútru postupujte podle našich pokynů a ihned nás informujte. Společně to vyřešíme. Očekáváme, že budete s našimi vozidly zacházet s péčí a respektem. Toto je pouze stručný přehled našich Všeobecných obchodních podmínek. Doporučujeme Vám přečíst si celý dokument, abyste byli dobře informováni o všech aspektech využívání služeb.
Jestli Vám po přečtení podmínek bude cokoliv nejasné, napište nám na: info@antees.cz nebo zavolejte na +420 608 44 99 22, rádi Vám poradíme.Děkujeme, že jste se rozhodli pro Antees a těšíme se na mnoho bezpečných a příjemných cest s Vámi!
VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY následující všeobecné obchodní podmínky společnosti Three Antees s.r.o., IČ: 19369158, sídlem: Jateční 1615/45, Holešovice, 170 00 Praha 7, zapsané u Městského soudu v Praze pod sp.zn. C 385502 upravují vzájemná práva a povinnosti mezi výše jmenovanou společností jako pronajímatelem níže specifikovaných vozidel a jejími klienty jako zájemci o pronájem, resp. nájemci vozidel Kontakt: Three Antees s.r.o. email: info@antees.cz tel.: 608 44 99 22 1. Výkladová ustanovení Není-li v konkrétním případě stanoveno výslovně jinak nebo nevyplývá-li z kontextu něco jiného, níže uvedené výrazy použité v těchto všeobecných obchodních podmínkách, které jsou uvozeny velkým písmem, mají v těchto všeobecných obchodních podmínkách následující význam:
„Smlouva“znamená společně VOP, Zásady OOÚ a Ceník;
„Klient“znamená společně Klienta Spotřebitele a Klienta Podnikatele;
„Klient Spotřebitel“znamená osobu, která splňuje definici spotřebitele uvedenou v § 419 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku a/nebo definici spotřebitele uvedenou v § 2 odst. 1 písm. a) zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele;
„Klient Podnikatel“znamená osobu, která není Klientem Spotřebitelem;
„Aplikace“mobilní aplikace umožňující zejména, nikoliv však výlučně, uzavření Smlouvy, Rezervaci Vozidla, Dílčího pronájmu, jenž je dostupná na elektronických zařízeních (mobilní telefon, tablet apod.) s operačními systémy Android či iOS. Pro kompletní funkčnost Aplikace je nezbytné připojení k síti internet;
„Pronajímatel“znamená společnost Three Antees s.r.o., IČ: 19369158, sídlem: Jateční 1615/45, Holešovice, 170 00 Praha 7, zapsané vedená u Městského soudu v Praze pod sp.zn. C 385502;
„Dílčí pronájem“smlouva uzavřená mezi Klientem a Společností na dobu trvání pronájmu Vozidla, upřesňující vzájemná práva a povinnosti v souladu s obsahem VOP, uzavřená prostřednictvím Služby v rámci Systému Antees;
„Doba dílčího pronájmu“znamená dobu od okamžiku pronajmutí Vozidla do jeho Vrácení náležitým způsobem;
„Nájemce“znamená Klienta ve vztahu ke konkrétnímu Vozidlu, které si na základě Dílčího pronájmu pronajal;
„Vozidlo“znamená Skútr, Jízdní kolo, tedy vozidla, která jsou vybavena telemetrickým zařízením a která mohou být pronajata v Aplikaci na základě Dílčího pronájmu;
„Skútr“typ mopedu, dvou či tří kolové vozidlo vybavené elektrickým motorem s maximálním výkonem 4 kW;
„Jízdní kolo“vozidlo s maximální šířkou 0.9 m poháněné svalovou silou osoby toto vozidlo řídící; Jízdní kolo může být vybaveno pomocným elektrickým pohonem poháněným pedály s maximálním napětím 48 V a uvedeným stálým výkonem maximálně 250 W;
„Vrácení Vozidla náležitým způsobem“má význam uvedený v odst. 9.24 VOP;
„Oblast poskytování Dílčího pronájmu“oblast, v níž je možné si pronajmout a navrátit Vozidlo. Hranice oblasti poskytování služby jsou definovány na webové stránce www.antees.cz a dostupné v mobilní Aplikaci;
„Ceník“ceník služeb a poplatků Služby tvořící Přílohu č. 1 VOP. Ceník je dostupný na webové stránce www.antees.cz/legal/podminky-cenik;
„Pravidla SP“znamená pravidla silničního provozu, které platí pro Klienta v době uzavření Dílčího pronájmu jako účastníka silničního provozu normovaná zejména, nikoliv však výlučně, zákonem č. 361/2000 Sb, o provozu na pozemních komunikacích a vyhláškou Ministerstva dopravy České republiky č. 294/2015 Sb., kterou se provádějí pravidla provozu na pozemních komunikacích;
„Řádná registrace“Znamená proces uvedený v čl. 3 odst. 1 těchto VOP;
„Uživatelský účet“Má význam uvedený v odst. 5 těchto VOP;
„Minutové konto“Má význam uvedený v odst. 5.4 těchto VOP;
„Řidičské oprávnění“Znamená oficiální platný doklad umožňující Klientovi řídit Vozidla skupiny B nebo A1, A2, A (a vyšší). Za platné Řidičské oprávnění se v České republice považují doklady: (a) vystavené v České republice v souladu s platnými právními předpisy České republiky; (b) vystavené v členských státech Evropské unie v souladu s právními předpisy EU; (c) vystavené v jiných státech, které jsou dle platných právních předpisů České republiky uznávány v České republice za platné pro účely řízení; (d) platné mezinárodní řidičské průkazy zároveň s národními řidičskými průkazy, které jsou dle platných právních předpisů České republiky uznávány v České republice za platné pro účely řízení;
„Využití vozidla k podnikatelským účelům“ Znamená takové využití Vozidla za účelem výkonu podnikatelské činnosti dle § 420 Občanského zákoníku;
„Rezervace Vozidla“Má význam uvedený v čl. 6 těchto VOP;
„Mobilní zařízení“Mobilní telefon, tablet či jiné obdobné elektronické zařízení, které disponuje operačním systémem Android či operačním systémem iOS; „Cena“znamená společně: cenu Dílčího pronájmu, dle odst. 11.5 těchto VOP, cenu placené přestávky dle odst. 6.5 těchto VOP, cenu za zakoupení balíčku dle odst. 5.5. těchto VOP, poplatky dle Ceníku a jiná peněžitá plnění na která Pronajímateli vůči Klientovi právo dle Smlouvy;
„Sankce“Znamená pokuty či jiná obdobná plnění uložená orgánem veřejné moci a dle jejich povahy též poplatky dle Ceníku;
„Dostupné Vozidlo“Znamená Vozidla, která je Klient z rozhodnutí Pronajímatele oprávněn si od Pronajímatele na základě Dílčího pronájmu pronajmout (které je viditelné jako dostupné v mobilní Aplikaci);
„Jízda“Znamená období od okamžiku pronajmutí Vozidla, tj. od okamžiku uzavření Dílčího pronájmu do okamžiku jeho Vrácení náležitým způsobem;
„Zákon OPK“Znamená zákon č. 361/2000 Sb, o provozu na pozemních komunikacích;
„Dopravní nehoda“Znamená událost v provozu na pozemních komunikacích, například havárie nebo srážka, která se stala nebo byla započata na pozemní komunikaci a při níž dojde k usmrcení nebo zranění osoby nebo ke škodě na majetku v přímé souvislosti s provozem Vozidla v pohybu;
„Pravidla parkování Pronajímatele“znamená, že veškerá Vozidla musí být zaparkována při dodržení všech následujících podmínek: Parkování Vozidla je možné pouze na veřejných parkovacích místech a na místech, kde je parkování vozidla povoleno Pravidly SP.Vozidlo nebude zaparkováno na parkovacích místech vyhrazených pro invalidy, místech s omezenou parkovací dobou, omezeným parkováním, vyhrazených pro vozidla taxi a na soukromých parkovacích stáních (např. v autoservisech, na parkovištích supermarketů či jiných parkovacích místech zvláštního určení) apod. „Žadatel"znamená fyzickou osobu od stažení Aplikace do Mobilního telefonu do Řádné registrace.
„Označená dobíjecí stanice"znamená veřejnou dobíjecí stanici elektrické energie v Aplikaci označené symbolem:⚡
„Kurýr“znamená fyzickou osobu, ať už Klienta Spotřebitele či Klienta Podnikatele, využívající Vozidla za účelem rozvozu zboží ve prospěch Provozovatele kurýrní služby po jeho Řádné registraci dle čl. 4 těchto VOP
„Provozovatel Kurýrní služby“Znamená fyzickou či právnickou osobu, která provozuje službu, jejímž předmětem je rozvoz zboží či která takovou službu zprostředkovává a jenž má s Pronajímatelem uzavřenou smlouvu o spolupráci.
„Licence“Má význam uvedený v odst. 13.2 těchto VOP 2. Obecná ustanovení 2.1 Pronajímatel poskytuje služby krátkodobého pronájmu (Dílčí pronájem) Vozidel koncovým zákazníkům (Klientům) pod obchodní značkou Antees (dále také „Služba“). Tyto VOP a Zásady OOÚ upravují vzájemná práva a povinnosti, jenž vznikají v souvislosti s poskytováním Služby mezi Pronajímatelem a Klienty.
2.2 Před prvním použitím Aplikace (tj. i před uzavřením Smlouvy samotné) je Klient povinen provést Instalaci Aplikace do svého Mobilního zařízení (chytrý telefon, tablet apod.). Bez provedení Instalace Aplikace do Mobilního zařízení Klienta není možné užívání Aplikace, tedy není ani možné uzavření Smlouvy, Dílčího pronájmu či provedení Řádné registrace. Současně Klient bere na vědomí, že bez připojení Aplikace k síti internet a zapnutí polohových služeb nemusí být Aplikace plně funkční a nemusí být Klientovi umožněna Rezervace Vozidel či uzavírání Dílčích pronájmů.
3. Registrace Klienta 3.1 Klient je povinen se před uzavřením prvního Dílčího nájmu Řádně zaregistrovat. Řádnou registraci provede Klient následujícím způsobem (tj. kumulativním splněním následujících kroků):
3.1.1 Klient spustí ve svém Mobilním zařízení Aplikaci; a
3.1.2 Mobilní zařízení bude připojeno k síti internet; a
3.1.3 Potvrdí souhlas se Smlouvou (tj. souhlas s VOP, Zásadami OOÚ a Ceníkem), a to tím, že zaškrtne příslušná zaškrtávací políčka, kterými potvrdí, že si přečetl příslušné dokumenty a seznámil se s nimi a dále stiskne tlačítko „Pokračovat“. Stiskem tlačítka „Pokračovat“ dochází mezi Klientem a Pronajímatelem k uzavření Smlouvy, kdy tato se uzavírá na dobu neurčitou; a
3.1.4 Zadá pravdivě svůj e-mail a vytvoří si heslo, které bude používat při svém přihlašování ke svému Uživatelskému účtu v Aplikaci, kdy heslo musí současně splňovat následující parametry:
3.1.4.1 Obsahovat alespoň 8 znaků, a
3.1.4.2 1 malé písmeno, a
3.1.4.3 1 velké písmeno, a
3.1.4.14 1 číslici
3.1.5 Pokud jím Klient oprávněně disponuje, může zadat Promo či Referral kód a současně vyslovit souhlas se zasíláním Reklamních sdělení; a
3.1.6 Ověří svoji emailovou adresu tím, že v emailu, jenž mu byl ze strany Pronajímatele odeslán klikne na tlačítko „OVĚŘIT EMAIL“; a
3.1.7 Zadá pravdivě svoje telefonní číslo, které současně ověří tím, že do Aplikace zadá čtyřmístný číselný kód, jenž mu byl ze strany Pronajímatele zaslán na jím uvedené telefonní číslo ve formě SMS; a
3.1.8 Zadá do Aplikace pravdivě své osobní údaje, a to jméno, příjmení, datum narození, adresu trvalého pobytu; a
3.1.9 Nahraje do Aplikace přední stranu svého Řidičského oprávnění; a
3.1.10 Nahraje do Aplikace průkaz totožnosti vystavený na své jméno, a to z obou stran. Za průkaz totožnosti se pro občany členských států Evropské unie (tj. vč. České republiky) považuje občanský průkaz vystavený členským státem Evropské unie nebo pas vystavený členským státem Evropské unie. Pro občany jiných států se za průkaz totožnosti považuje cestovní pas vydaný cizím státem, jehož existenci Česká republika uznává, nebo průkaz o povolení k pobytu cizince v České republice. Pro osoby bez státní příslušnosti se za průkaz totožnosti považuje průkaz totožnosti osoby bez státní příslušnosti; a
3.1.11 Zepředu vyfotí svůj nezakrytý obličej a to způsobem (vzdálenost, focený úhel, světelné podmínky atd.) umožňujícím jeho jednoznačnou identifikaci, společně s přední stranou svého průkazu totožnosti dle předchozího odstavce; a
3.1.12 Zadá do Aplikace číslo své kreditní nebo debetní karty společně s jménem držitele této karty, jeho emailem, rokem platnosti karty a jedinečným třímístným bezpečnostním kódem, jenž je umístěn na zadní straně předmětné kreditní či debetní platební karty a současně tato kreditní či debetní karta byla verifikována postupem 3D Secure či jinou obdobou technologií, pokud je to ze strany vydavatele karty či příslušné banky vyžadováno. Tímto dojde k přiřazení kreditní či debetní karty k Uživatelskému účtu Klienta; a
3.1.13 jeho registrace byla potvrzena ze strany Pronajímatele, o čemž byl Klient vyrozuměn emailem. Odesláním potvrzení Pronajímatele (o potvrzení registrace), se registrace stává Řádnou registrací. Okamžikem Řádné registrace získává Klient Uživatelský účet a s ním též Minutové konto.
3.2 Spárování platební karty při Řádné registraci dle odst. 3.1.12 těchto VOP s Uživatelským účtem může být nahrazeno spárováním Uživatelského účtu s platební metodou Apple Pay nebo Google pay.
3.3 Pronajímatel má právo v případě, že usoudí, že některá fotografie vč. scanu dokladů), kterou Klient dle předchozích ustanovení nahrál do Aplikace, je nedostatečná z hlediska kvality (ostrost, čitelnost apod.), vyžadovat, aby Klient nahrál do Aplikace novou fotografii, a to v dostatečné kvalitě. Toto právo má Pronajímatel i opakovaně.
3.4 Pronajímatel je ze zákona povinen chránit a zabezpečit poskytnuté osobní údaje dle předchozích odstavců. Toto činí Pronajímatel všemi prostředky, které lze po něm spravedlivě požadovat. Podrobnější informace o ochraně osobních údajů, včetně problematiky cookies, naleznete v našich Zásadách OOÚ. S tímto dokumentem je Uživatel povinen se seznámit před uzavřením Smlouvy.
3.5 Klient může v průběhu procesu registrace dle odst. 3.1 těchto VOP rovněž souhlasit se zasíláním textových zpráv, elektronické pošty či upozornění v Aplikaci, obsahující informační materiály a marketingové materiály v souvislosti se službami poskytovanými Pronajímatelem a spolupracujícími subjekty. Pronajímatel může Klientovi rovněž zasílat dotazníky, a to prostřednictvím elektronické pošty či pomocí Aplikace.
4. Registrace Kurýra 4.1 V případě, že chce být Klient Spotřebitel či Klient Podnikatel evidován v Aplikaci jako Kurýr, pak musí dojít k současnému (kumulativnímu) naplnění následujících podmínek: 4.1.1 Klient je Řádně zaregistrován; a
4.1.2 Klient při registraci zaškrtl políčko „Kurýr“; vyplnil formulář s uvedením názvu společnosti a IČO.
4.1.3 Klient odeslal Pronajímateli na emailovou adresu info@antees.cz písemnou žádost o přidělení statutu Kurýra, ke které přiložil Pronajímatelem požadovaný důkaz o tom, že Kurýr spolupracuje či je zaměstnán u Provozovatele Kurýrní služby; a
4.1.4 Pronajímatel vyrozuměl Klienta o přidělení statutu Kurýra.
4.2 S ohledem na obsah činnosti Kurýra, Klient Žádostí o statut Kurýra, dle odst. 4.1.2 VOP, ve vztahu k Pronajímateli potvrzuje, že bude Služby využívat jako podnikatel ve smyslu ustanovení § 420 nebo § 421 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, ve znění pozdějších předpisů, a že v tomto postavení bude vůči Pronajímateli vystupovat v souvislosti s touto Smlouvou.
4.3 Na přidělení statutu Kurýra není právní nárok.
4.4 Statut Kurýra může být ze strany Pronajímatele odebrán, v případě, že Kurýr ukončí spolupráci či zaměstnání u Kurýrní služby či poruší jakékoliv ustanovení těchto VOP.
4.5 Po přidělení statutu Kurýra může Kurýr čerpat takové výhody, které mu tyto VOP výslovně přiznávají.
5. Uživatelský účet 5.1 Každý Klient může mít toliko jeden Uživatelský účet, který je oprávněn užívat výhradně on.
5.2 Klient se zavazuje, že nesdělí ani nepřenechá přístupové údaje do svého Uživatelského účtu třetí osobě. Klient se dále zavazuje, že Uživatelský účet, vč. hesla k němu, bude chránit, tj. jednat tak, aby nedošlo k užití jeho Uživatelského účtu třetí osobou.
5.3 Klient je povinen Pronajímatele neprodleně informovat v případě, že k jeho Uživatelskému účtu získala neoprávněně přístup třetí osoba a změnila Klientovi přístupové heslo k jeho Uživatelskému účtu, následkem čehož Klient přišel o přístup ke svému Uživatelskému účtu. Pronajímatel na žádost Klienta buď deaktivuje Uživatelský účet nebo změní jeho heslo. Klient bere na vědomí, že v případě porušení povinnosti dle odst. 5.2 anebo odst. 5.3 těchto VOP nemůže Pronajímatel nést odpovědnost za důsledky neoprávněného nakládaní s Uživatelským účtem třetí osobou.
5.4 Ke každému Uživatelskému účtu je automaticky Klientovi zřízeno též Minutové konto. Minutové konto představuje stav finančních závazků, ať už pozitivních (kredit) či negativní (debet), Klienta vůči Pronajímateli. V případě pozitivního stavu Minutového konta lze z Minutového konta provádět platby dle Smlouvy vůči Pronajímateli.
5.5 Stav Minutového konta může být zvýšen zakoupením tzv. Balíčku v sekci „Balíčky“ v Aplikaci. Přehled balíčků je dostupný z internetové adresy http://www.antees.cz/legal/podminky-cenik. Balíčky mohou být následujícího druhu:
5.5.1 Balíček typu „Permice“ (dále jen „Balíček typu „A“ nebo „Permice“)“: Balíček umožňuje Klientovi v předem určené a u balíčku uvedené časové době uzavírat Dílčí pronájmy bez účtování Ceny Dílčího pronájmu (dále jen „Doba paušálního pronájmu“). Jiná peněžitá plnění mohou být Pronajímatelem Klientovi účtována, zejména mohou být účtovány Sankce. Doba paušálního pronájmu počíná běžet okamžikem aktivace balíčku v Aplikaci, kterému předcházelo řádné zaplacení tohoto Balíčku typu A. Po vypršení v balíčku uvedeného časového období je účtována běžná Cena Dílčího pronájmu; nebo
5.5.2 Balíček typu „Předplacené minuty“ (dále jen „Balíček typu „B“ nebo „Předplacené minuty“): Minutové konto Klienta bude za paušální cenu uvedenou u každého jednotlivého balíčku navýšeno o předem určený počet minut uvedených u každého jednotlivého balíčku.
5.6 Stav Minutového konta může být též zvýšen následujícím způsobem:
5.6.1 pomocí dárkového voucheru nahráním jeho kódu do Aplikace s platností 1 roku od jeho uplatnění,na němž je uveden počet minut, o které bude Klientovi bezplatně zvýšeno Minutové konto. Voucher nelze proměnit za peníze; nebo
5.6.2 zadáním Promo či Referral kódu při registraci dle odst. 3.1.5 těchto VOP, nebo
5.6.3 zakoupením balíčku typu „B“ dle odst. 5.5.2 VOP.
5.7 Pokud došlo ke zvýšení Minutového konta Klienta postupem dle odst. 5.6 těchto VOP, je Pronajímatel oprávněn ponížit Minutové konto Klienta o počet minut, o které bylo Uživatelské konto Klienta navýšeno postupem dle odst. 5.6 těchto VOP a to v případě, že
a) voucher, promo, či referral kód byl vydán v důsledku omylu či technické závady v systému Pronajímatele anebo
b) ke zvýšení Minutového konta došlo v důsledku prolomení zabezpečení systému Pronajímatele, v důsledku zneužití chyby v systému Pronajímatele, nebo v důsledku neoprávněného přístupu třetí osoby do systému Pronajímatele.Pokud se stav Minutového konta Uživatelského účtu Klienta dostane do záporných hodnot, pak je Klient povinen jej do 3 pracovních dnů doplnit, a to minimálně na takovou hodnotu, aby stav Minutového konta Uživatelského účtu Klienta byl nulový. 6. Rezervace Vozidla 6.1 Klient, jenž je Řádně zaregistrován, je oprávněn si prostřednictvím Aplikace zarezervovat Dostupná Vozidla za podmínek stanovených těmito VOP. Každý Klient je oprávněn si rezervovat toliko jedno Dostupné Vozidlo.
6.2 Klient rezervaci Dostupného Vozidla provede tak, že v Aplikaci vyhledá Dostupné Vozidlo, jenž má zájem zarezervovat a následně potvrdí v Aplikaci stiskem tlačítka „Rezervovat“. Stiskem na tlačítko „Rezervovat“ je rezervace Dostupného Vozidla vytvořena.
6.3 Rezervace Dostupného Vozidla je platná minimálně po dobu 10 minut od okamžiku jejího vytvoření dle předchozího odstavce (dále jen „Rezervační doba“). Pronajímatel může ze své vůle jednostranně poskytnout Klientovi delší rezervační doby. Na poskytnutí delší rezervační doby není právní nárok. Jestliže Vozidlo není pronajato (tj. není uzavřena smlouva o Dílčím pronájmu) v Rezervační době, je rezervace automaticky zrušena a Vozidlo rezervované Klientem bude opět k dispozici k použití jinými Klienty.
6.4 Klient je oprávněn Rezervaci Vozidla bez poplatku zrušit během 10 minut od vytvoření rezervace, a to prostřednictvím Aplikace.
6.5 Klient může rezervaci, před vypršením doby 10 minut od vytvoření rezervace, prodloužit, a to prostřednictvím tzv. placené přestávky, a to stiskem tlačítka „Pauza“. Stiskem tohoto tlačítka dochází k uzavření Dílčího pronájmu Vozidla, kdy je účtována příslušná sazba „placené přestávky“ dle Ceníku. 7. Dílčí pronájmy 7.1 Pronajímatel pronajímá Vozidlo Klientovi na základě jednotlivých Dílčích nájemních smluv (Dílčího pronájmu). Bez uzavření Dílčího pronájmu není užívání Vozidel možné.
7.2 Pronajímatel se zavazuje způsobem, který je stanoven ve Smlouvě, poskytovat Klientovi na jeho žádost Vozidlo do dočasného užívání na základě Dílčích pronájmů a Klient se mj. zavazuje používat Vozidlo v souladu se Smlouvou, hradit včas a řádně Cenu a řádně plnit ostatní povinnosti vyplývající ze Smlouvy.
7.3 Dílčí pronájem ve vztahu ke každému jednotlivému Vozidlu může uzavřít jakýkoliv Klient, který splňuje následující:
7.3.1 ve vztahu ke Skútru: 7.3.1.1 je starší 18 let, a současně
7.3.1.2 je držitelem platného oprávnění řídit elektrický skútr o výkonu: 3,1 kW, tj. s platným řidičským průkazem typu A nebo B, a současně
7.3.1.3 je oprávněn řídit na území ČR, a současně
7.3.1.4 je Řádně zaregistrován.
7.3.2 ve vztahu k Jízdnímu kolu:
7.3.2.1 je starší 18 let, a současně
7.3.2.2 je Řádně zaregistrován.
7.4 Klient vyhledá v Aplikaci Dostupné Vozidlo, které má v úmyslu užít, následně se Klient v Aplikaci seznámí s vlastnostmi a příslušenstvím Dostupného Vozidla (tj. zda disponuje držákem mobilního telefonu, stav nabití akumulátoru, zimními pneu apod.), pokud Klient nazná, že je pro něj Vozidlo vhodné, potvrdí svůj zájem o uzavření Dílčího pronájmu tím, že klikne v Aplikaci na „Rezervovat“ nebo „Začít jízdu“. Po kliknutí na „Rezervovat“ platí další postup dle ustanovení čl. 6 těchto VOP. Po kliknutí na „Začít jízdu“ dojde k okamžitému uzavření Dílčího pronájmu.
7.5 K uzavření Dílčího pronájmu dojde okamžikem splnění jedné z následujících podmínek:
7.5.1 Klient je Řádné zaregistrován a před vypršením rezervační doby Vozidla klikne v Aplikaci, která je současně připojena k síti internet, buď na políčko placené přestávky ve smyslu odst. 6.5 VOP nebo
7.5.2 Klient je Řádné zaregistrován a klikne v Aplikaci, která je současně připojena k síti internet, na políčko „Začít jízdu“.
7.6 V případě, že Klient chce dočasně přerušit Jízdu, může po zastavení Vozidla přepnout Vozidlo do režimu „pauzy“ s tím, že následně je účtována po dobu trvání „pauzy“ příslušná sazba „placené přestávky“ dle Ceníku. Chce-li Klient následně pokračovat v Jízdě, zruší režim „pauzy“. Po dobu „pauzy“ musí být Vozidlo zaparkováno v souladu s Pravidly parkování Pronajímatele.
7.7 V případě odhalení jakéhokoli defektu na Vozidle v průběhu Dílčího pronájmu je Klient povinen okamžitě ohlásit problém Pronajímateli a Vozidlo zaparkovat v souladu s Pravidly parkování Pronajímatele. Další užití Vozidla, které vykazuje vady, může vést k dalšímu poškození daného Vozidla, za které by byl v konečném důsledku odpovědný Klient.
7.8 Klient nesmí na Vozidle provádět opravy či úpravy a není oprávněn přistupovat k zařízením a bateriím ve Vozidle instalovaným, ledaže se výslovně dohodl s Pronajímatelem jinak.
7.9 Doporučuje se, aby Klient měl během pronájmu u sebe mobilní telefon schopný provádět telefonické hovory, za účelem kontaktování Pronajímatele.
7.10 Na základě žádosti Pronajímatele poskytne Klient v kterékoli chvíli přesnou polohu pronajatého Vozidla za účelem umožnění kontroly Vozidla ze strany Pronajímatele.
7.11 Kufr upevněný na zadním konci Vozidla, pokud je jím Vozidlo vybaveno, je uzpůsoben výhradně k převážení lehkých předmětů. Za účelem dodržení bezpečnosti a z obav před zničením Vozidla není dovoleno ukládat zde žádné těžké předměty. Maximální hmotnost předmětů v kufru nesmí přesáhnout 3 kg. Předměty ukládané do kufru nesmějí zapříčinit jeho špatné uzavření a nesmějí obsahovat žádné ostré hrany. Pronajímatel nenese odpovědnost za škodu či ztrátu zboží či předmětů převážených v kufru.
7.12 Doba jednoho Dílčího pronájmu činí maximálně 24 hodin od okamžiku uzavření Dílčího pronájmu, pokud není ukončena dříve s ohledem na úroveň nabití Vozidla. Po překročení 24 hodin je Pronajímatel oprávněn Jízdu ukončit. Ustanovení tohoto odstavce se neuplatní v případě Balíčku typu „A“ dle odst. 5.5.1 těchto VOP. V tomto případě dojde k ukončení Dílčího pronájmu bezprostředně po vypršení balíčku.
7.13 Úroveň dobití baterie je zobrazena na tachometru Vozidla anebo v Aplikaci. V závislosti na typu Vozidla mohou být kontrolky indikující vybitou baterii na tachometru zároveň zobrazeny v podobě ikon ukazatele úrovně nabití. Mobilní Aplikace zobrazuje úroveň dobití baterie v procentech.
7.14 Pronajímatel si vyhrazuje právo jakékoliv Vozidlo odstranit ze seznamu Dostupných vozidel, tzn. znemožnit jeho zapůjčení formou Dílčího pronájmu.
8. Upozornění před jízdou 8.1 Pronajímatel upozorňuje Klienta před provedením Jízdy, že
8.1.1 Před započetím Jízdy je třeba řádně prohlédnout Vozidlo, zda nevykazuje žádné zjevné vady,
8.1.2 Je třeba si řádně nasadit helmu a tuto mít na sobě až do úplného skončení Jízdy,
8.1.3 Při řízení je třeba vyvarovat se užívání mobilního telefonu či poslechu jakékoliv hudby,
8.1.4. Před započetím Jízdy je třeba nastavit si řádně zrcátka,
8.1.5 Při pohybu v dešti či jiných zhoršených povětrnostních podmínkách je třeba dbát zvýšené opatrnosti.
8.2 Klient bere upozornění uvedená v odst. 8.1 těchto VOP na vědomí a zavazuje se jimi řídit.
9. Práva a povinnosti v souvislosti s Jízdou 9.1 Klient je za Vozidlo odpovědný od okamžiku jeho pronajmutí, tj. od okamžiku uzavření Dílčího pronájmu do okamžiku jeho Vrácení Vozidla řádným způsobem. Klient je dále rovněž za Vozidlo odpovědný v případě, že jej zanechá na místě, kde je to zakázáno Smlouvou, Pravidly SP či Pravidly parkování Pronajímatele.
9.2 Před každou jednotlivou Jízdou je Klient povinen provést kontrolu Vozidla ze všech stran a ujistit se, že Vozidlo je schopno provozu na pozemních komunikacích v souladu s Pravidly SP, zejména je povinen provést kontrolu pneumatik a brzd a umístění registrační značky Vozidla. Dále je Klient povinen zkontrolovat, zda Vozidlo nevykazuje jakékoliv znaky poškození, a že Vozidlo v nákladovém prostoru disponuje kopií osvědčením o registraci Vozidla a dokladem o sjednání odpovědnosti z provozu Vozidla, nabíjecím konektorem a též příslušným počtem helem. Pokud Klient dojde k závěru, že Vozidlo vykazuje vady, tedy že není způsobilé k provozu na pozemních komunikacích či není bezpečné pro Jízdu, je Klient povinen uvedené ohlásit Pronajímateli a dále nesmí Vozidlo použít. Dále je Klient povinen bezodkladně upozornit Pronajímatele, že Vozidlo neobsahuje osvědčení o registraci Vozidla a doklad o sjednání odpovědnosti z provozu Vozidla a též příslušný počet helem.
9.3 V případě, že Klient zjistí po prvním odemčení, že je Vozidlo poškozené, znečištěné nebo jiným způsobem znehodnocené, je povinen tuto skutečnost neprodleně nahlásit Pronajímateli, včetně fotografie škody, zašpinění nebo znečištění. Pokud Klient tento stav nenahlásí a začne Vozidlo používat, předpokládá se, že Vozidlo bylo při převzetí bez závad či poškození a Klient si pak nemůže nárokovat náhradu za tyto závady zpětně.
9.4 Před Jízdou je Klient povinen zvážit svůj zdravotní stav, zejména zda-li mu jeho zdravotní stav umožňuje bezpečně řídit Vozidlo.
9.5 Veškeré Skútry jsou pojištěny jen povinným pojištěním odpovědnosti z provozu vozidla (tzv. povinné ručení), a to do limitu 35.000.000,- Kč na jednu pojistnou událost. Toto pojištění nepokrývá škody na Skútru způsobené Klientem.
9.6 Během Jízdy je Klient povinen Vozidlo užívat v souladu se Smlouvou, Pravidly SP a jinými právními předpisy České republiky. Používání Vozidla způsobem, který není v souladu se Smlouvou, Pravidly SP či právními předpisy České republiky, opravňuje Pronajímatele kdykoliv ukončit Dílčí pronájem.
9.7 V případě, že se během Jízdy dopustí Klient porušení Pravidel SP je za takové porušení Pravidel SP odpovědný. V případě, že bude vůči Pronajímateli jako provozovateli Vozidla ze strany jakéhokoliv orgánu veřejné moci uplatněna jakákoliv Sankce (pokuta) za období Jízdy, zavazuje se Klient tuto Sankci (pokutu) uhradit Poskytovali v plné výši a navýšenou o administrativní poplatek za vyřízení pokuty ve výši uvedené v Ceníku, a to na výzvu Pronajímatele a v termínu uvedeném ve výzvě.
9.8 Klient je povinen veškeré závady, které na Vozidle zaznamená v průběhu Jízdy, oznámit telefonicky, emailem či pomocí formuláře v Aplikaci Pronajímateli, a to bez zbytečného odkladu.
9.9 Pokud se během Dílčího pronájmu stane Vozidlo předmětem dopravní nehody, krádeže, vznícení či jiného poškození (včetně těch způsobených zvířaty), je Klient povinen okamžitě kontaktovat příslušnou složku Integrovaného záchranného systému, a to pomocí telefonního čísla 112 a Pronajímatele na tel. +420 608 44 99 22. Současně je Klient v případě, že v průběhu jeho Dílčího pronájmu bylo Vozidlo účastno na Dopravní nehodě uhradit Pronajímateli částku ve výši dle příslušného ustanovení Ceníku, jako náhradu za administrativní náklady spojené s účastí Vozidla na dopravní nehodě.
9.10 V případě účasti na Dopravní nehodě je Klient povinen jednat v souladu s § 47 Zákona OPK, zejména je Klient povinen učinit opatření k zabránění vzniku škody osobám nebo věcem, pokud tato hrozí v důsledku Dopravní nehody, spolupracovat při zjišťování skutkového stavu Dopravní nehody, učinit vhodná opatření, aby nebyla ohrožena bezpečnost provozu na pozemních komunikacích v místě dopravní nehody; oznámit Dopravní nehodu Policii České republiky; sepsat pravdivě a úplně záznam o Dopravní nehodě a tento zaslat Pronajímateli a poskytnout Pronajímateli i následně veškerou potřebnou součinnost, zejména v souvislosti s vyřizováním škodní události na Vozidle.
9.11 Klient je povinen v souvislosti s Dopravní nehodou či jakoukoliv škodou vzniklou na majetku Pronajímatele v průběhu Dílčího pronájmu odpovědět Pronajímateli na jakoukoliv otázku související s Dopravní nehodou či škodou na majetku Pronajímatele, a to do 24 hodin od jejího doručení.
9.12 Pronajímatel nesmí měnit či nabíjet baterii po dobu trvání Dílčího pronájmu. Klient není oprávněn fyzicky přistupovat či vyměňovat či nabíjet baterii. Za nepřípustné nabíjení baterie dle tohoto odstavce se nepovažuje nabíjení Klientem z Označené dobíjecí stanice dle odst. 9.26.2 těchto VOP.
9.13 Je zakázáno používat Vozidla pod vlivem alkoholu, jiných omamných látek a psychotropních látek či jiných léků, jejichž příbalový leták doporučuje po požití léku zdržet se činnosti spočívající v řízení Vozidel či jiné obdobné činnosti.
9.14 Je zakázáno používat Vozidlo pro závodění, skoky, kaskadérské triky, motoristické sportovní akce, veškeré závody, testování silnic, lekce autoškoly a používat Vozidlo k táhnutí či tlačení čehokoli bez předchozího souhlasu Pronajímatele. Vozidlo k podnikatelské činnosti, může používat výhradně Klient Podnikatel, není-li v těchto VOP stanoveno jinak.
9.15 Je zakázáno převážet předměty či látky (zejména hořlavé, toxické či jinak nebezpečné látky), jejichž stav, rozměry, tvar či váha mohou ovlivnit bezpečnost silničního provozu či jakkoliv znehodnotit Vozidlo.
9.16 Je zakázáno používat Vozidlo k veškerým nezákonným účelům.
9.17 Spolujezdcem při Jízdě nemůže být osoba mladší 12 let.
9.18 Je zakázáno cestovat do zahraničí za použití Vozidla. Klient musí zabezpečit, aby se Vozidlo po celou dobu jeho Dílčího pronájmu nalézalo na území České republiky.
9.19 Klient nese odpovědnost a zavazuje se uhradit veškeré pokuty a zákonem stanovené poplatky uplatněné na Pronajímateli v souvislosti s užíváním Vozidla Klientem.
9.20 Je zakázáno přepravovat pronajaté Vozidlo za použití jakéhokoli jiného vozidla.
9.20.1 Během a po Dílčím pronájmu nesmějí být předměty náležející Pronajímateli a umístěné na Vozidle odstraněny či vyhozeny Klientem.
9.21 Klient je v průběhu Dílčího pronájmu povinen zaparkovat Vozidlo náležitým způsobem: v případě Skútru tak, že Skútr zaparkuje v souladu s Pravidly parkování Pronajímatele a bude umístěn na hlavní stojan, a helmy budou uloženy v kufru, pokud jej Vozidlo má, a kufr bude úplně uzavřen;
9.22 V případě zaparkování Vozidla způsobem, který není v souladu se Smlouvou anebo Pravidly parkování Pronajímatele, odpovídá Klient za takové porušení Smlouvy anebo Pravidel SP. Klient zejména ponese odpovědnost v případě, že Vozidlo zanechá či zaparkuje na nedovoleném místě a ze strany orgánu veřejné moci (Policie, Obecní policie apod.) bude Pronajímateli uložena jakákoliv veřejnoprávní Sankce (pokuta). V takovém případě je Pronajímatel oprávněn Klientovi tuto pokutu přeúčtovat navýšenou o poplatek za zpracování pokuty dle Ceníku.
9.23 Klient je povinen vrátit Vozidlo v bezvadném stavu s přihlédnutím k běžnému opotřebení. Vozidlo musí být bez zjevných závad, velkého znečištění nebo jiných vad, které by mohly zabránit dalšímu Klientovi v jeho řádném použití. Současně musí Klient vrátit Vozidlo níže uvedeným náležitým způsobem.
9.24 K Vracení Vozidla náležitým způsobem dojde kumulativním splněním následujících podmínek:
9.24.1 Vozidlo bylo zaparkováno v souladu s Pravidly Parkování Pronajímatele; a
9.24.2 Vozidlo bylo zaparkováno na místě přístupném, a
9.24.3 v rámci Oblasti poskytování Dílčího pronájmu stanovené Pronajímatelem; a
9.24.4 v případě Skútru tento byl umístěn na hlavní stojan; a
9.24.5 helmy byly uloženy na určené místo; a
9.24.6 kufr je zavřený; a
9.24.7 signál operátorů mobilních sítí je dostupný v oblasti, kde bylo Vozidlo zaparkováno; a
9.24.8 Vozidlo je manuálně vypnuto; a
9.24.9 Vozidlo je fyzicky přístupné jiným registrovaným Klientům Pronajímatele (tj. není uzavřeno za oplocením, překážkou atd.); a
9.24.10 Klient v Aplikaci potvrdil náležité ukončení Dílčího pronájmu, tj. splnění podmínek dle tohoto článku VOP, a klikl na tlačítko "Ukončit".
9.25 Jakmile bylo Vráceno Vozidlo náležitým způsobem je Dílčí pronájem ukončen.
9.26 Podmínka dle odst. 9.24.3 může být nahrazena, a to jedním z následujících způsobů: 9.26.1 po zaplacení jednorázového poplatku dle Ceníku, avšak jen v případě, že se Vozidlo nachází maximálně deset (10) kilometrů od Oblasti poskytování Dílčího pronájmu. Klient bude na potřebu uhrazení poplatku (nahrazení podmínky dle odst. 9.24.3) upozorněn a schválí jej potvrzením tlačítka: „Ukončit jízdu a zaplatit pokutu“. Poplatek bude připočten k ceně Dílčího pronájmu; nebo
9.26.2 Zaparkováním na místo přilehlé k Označené dobíjecí stanici a připojením Vozidla k Označené dobíjecí stanici, a to takovým způsobem, aby se baterie Vozidla začala dobíjet.
9.27 Klient se dále zavazuje uhradit Pronajímateli následující sankční poplatky (Sankce):
9.27.1V případě, že v průběhu Jízdy Klienta dojde k poškození nebo odcizení baterie Vozidla je Klient povinen uhradit Pronajímateli částku ve výši dle Ceníku;
9.27.2 V případě, že Klient v průběhu Jízdy nadměrně znečistí Vozidlo je povinen uhradit Pronajímateli částku ve výši dle Ceníku;
9.27.3 V případě, že Klient v průběhu Jízdy přenechá Vozidlo třetí osobě, zejména tím, že jí umožní Vozidlo řídit, je povinen uhradit Pronajímateli částku ve výši dle Ceníku;
9.27.4 V případě, že v průběhu Dílčího pronájmu dojde k poškození, odcizení nebo zničení osvědčení o registraci Vozidla a doklad o sjednání pojištění odpovědnosti z provozu Vozidla, je Klient povinen uhradit Pronajímateli částku ve výši dle Ceníku;
9.27.5 V případě, že v průběhu Dílčího pronájmu dojde k poškození, zničení či odcizení helmy, je Klient povinen uhradit Pronajímateli částku ve výši dle Ceníku;
9.27.6 V případě, že v průběhu Dílčího pronájmu dojde k poškození, zničení či odcizení lékárničky, je Klient povinen uhradit Pronajímateli částku ve výši dle Ceníku;
9.27.7 V případě, že v průběhu Dílčího pronájmu dojde k poškození, zničení či odcizení držáku mobilního telefonu, je Klient povinen uhradit Pronajímateli částku ve výši dle Ceníku;
9.27.8 V případě, že v průběhu Dílčího pronájmu Vozidla dojde k poškození, zničení či odcizení Vozidla, je Klient povinen uhradit Pronajímateli skutečnou škodu, jejíž vyčíslení zašle Pronajímatel Klientovi;
9.27.9 V případě, že Klient způsobí, že Poskytovatel musí vyslat servisní výjezd.
9.27.10 V případě, že v průběhu Jízdy Klienta dojde k drobnému poškození je Klient povinen uhradit Pronajímateli částku ve výši dle Ceníku; 10. Vzájemná práva a povinnosti Pronajímatele a Klienta
10.1 Pronajímatel má vůči Klientovi následující povinnosti:
10.1.1 umožnit Klientovi za podmínek uvedených v této Smlouvě rezervovat Vozidlo prostřednictvím Aplikace a uzavřít Dílčí pronájem;
10.1.2 udržovat veškerá Vozidla, na svoje náklady a odpovědnost, v dobrém technickém stavu, tak aby splňovala nezbytné požadavky pro jejich provoz na pozemních komunikacích, vč. provádění periodických technických kontrol;
10.1.3 poskytnout Klientovi společně s Vozidlem veškeré dokumenty nezbytné pro jeho provoz;
10.1.4 Prostřednictvím Aplikace informovat Klienta o stavu konkrétního Dostupného Vozidla, a to minimálně v následujících rozsahu: i) stav akumulátoru Vozidla, pokud je jím Vozidlo vybaveno, ii) umístění Vozidla na mapě a případně o dalších skutečnostech dle uvážení Pronajímatele;
10.1.5 Tímto odstavcem nejsou dotčena práva a povinnosti Pronajímatele vyplývající mu ze Smlouvy, tj. například z jiných ustanovení těchto VOP.
10.2 Pronajímatel má vůči Klientovi následující práva:
10.2.1 na vlastní náklady provádět kontrolu Vozidla, jakož i jeho součástí a příslušenství jako majetku Pronajímatele a případně též dalšího majetku Pronajímatele;
10.2.2 v případě, že Klient užívá Vozidlo v rozporu s touto Smlouvou či právními předpisy České republiky, je Pronajímatel oprávněn ukončit Dílčí pronájem Vozidla a zablokovat Klientovi možnost uzavírání dalších Rezervací či Dílčích pronájmů. O důvodu zablokování poučí Pronajímatel Klienta prostřednictvím e-mailu do 6 hodin od momentu zablokování;
10.2.3 Pronajímatel je oprávněn bez získání dalších souhlasů, svolení či autorizací ze strany Klienta provádět inkaso Ceny, Sankcí a případně jiných peněžitých plnění vzniklých na základě nebo v souvislosti se Smlouvu, vůči kreditní či debetní kartě, jenž Klient přiřadil ke svému Uživatelskému účtu;
10.2.4 Pronajímatel je oprávněn zablokovat Klientovi možnost provádět Rezervace a uzavírat Dílčí pronájmy v momentě, kdy je stav Minutového konta Uživatelského účtu Klienta nižší než 0 minut, případně pokud je Klient v prodlení s platbou Ceny, Sankce, či jiných peněžitých závazků vůči Pronajímateli. 10.2.5 Pronajímatel má právo kdykoliv změnit technické funkce a obsah mobilní Aplikace, jakož i podmínky (zejména podmínky hardwarové) pro užívání Aplikace.
10.2.6 Pronajímatel má právo pořizovat a uchovávat si záznamy o komunikaci s Klientem. Podrobnosti stanoví Zásady OOÚ. S tímto Klient výslovně uzavřením Smlouvy souhlasí.
10.2.7 Pronajímatel má právo pořizovat a uchovávat si záznam o průběhu Jízdy, vč. polohy Vozidla v průběhu Jízdy, rychlosti Vozidla apod. Podrobnosti stanoví Zásady OOÚ. S tímto Klient výslovně uzavřením Smlouvy souhlasí.
10.2.8 Organizovat akce pro Klienty, kdy na základě těchto akcí a za podmínek v akci uvedených bude Klientovi poskytnuta výhoda za používání Aplikace a/nebo uzavírání Dílčích pronájmů. Podmínky jednotlivých akcí budou po dobu jejího trvání zveřejněny v Aplikaci.
10.2.9 Pronajímatel je oprávněn omezit nebo zcela přerušit poskytování Služeb (či jen některé služby) z důvodů nepřiznivých povětrnostních a teplotních podmínek. Informace o omezení bude uvedena v Aplikaci.
10.2.10 Tímto odstavcem nejsou dotčena práva Pronajímatele vyplývající mu ze Smlouvy, tj. například z jiných ustanovení těchto VOP.
10.3 Povinnosti Klienta jsou zejména:
10.3.1 v souladu s výše popsaným průběhem registrace nahrát Pronajímateli do Aplikace svůj platný doklad totožnosti a řidičských průkaz, případně další doklady a dále pravdivě vyplnit údaje o své osobě;
10.3.2 pokud dojde ke změně osobních údajů Klienta, zejména jména, příjmení, adresy trvalého pobytu, telefonního čísla či změně dokladu totožnosti či Řidičského oprávnění (vč. zániku platnosti dokladu totožnosti či Řidičského oprávnění), je povinen do 1 týdne od změny osobních údajů či změny dokladu totožnosti a/nebo Řidičského oprávnění, o tomto informovat Pronajímatele, a to na jeho kontaktní emailovou adresu uvedenou výše. K oznámení dle tohoto odstavce je Klient povinen přiložit nový scan dokladu totožnosti či Řidičského oprávnění;
10.3.3 Klient je povinen chránit majetek Pronajímatele a vyvinout veškeré úsilí, které po něm lze spravedlivě požadovat, aby zabránil škodám na majetku Pronajímatele (zejména Vozidlu). Obzvláště je Klient povinen užívat Vozidlo v souladu se Smlouvou a při další činnosti s Vozidlem (např. parkování apod.) jednat tak, aby se předešlo škodám na Vozidle, krádeže Vozidla (např. parkování na řádně osvětlených místech);
10.3.4 užívat Vozidlo výlučně osobně;
10.3.5 dodržovat Pravidla SP, Pravidla parkování Pronajímatele, nepoužívat Vozidlo k účelům výuky řízení, pro tažení, na závodech/soutěžích, při Jízdě v terénu a na nezpevněných cestách, při testech či zkouškách, pro přepravu nevhodných nákladů;
10.3.6 hradit řádně a včas Cenu, zejména pak platby za Dílčí pronájem, a to vše v souladu se Smlouvou;
10.3.7 v případě Dopravní nehody informovat o této skutečnosti příslušnou složku Integrovaného záchranného systému (zejm. Policii a Hasiče) a Pronajímatele, sepsat záznam o dopravní nehodě a zaslat jej Pronajímateli, současně poskytovat veškerou nezbytnou součinnost Policii České republiky a Pronajímateli při vyšetřování Dopravní nehody, vč. podepisování a doručování písemností souvisejících s Dopravní nehodou a jejím vyšetřováním ze strany Policie České republiky, Pronajímatele či příslušné pojišťovny;
10.3.8 přijmout vhodná opatření k ochraně svého Uživatelského účtu v mobilní Aplikaci, včetně jména Klienta-uživatele, Přihlašovacího jména, Autorizačního kódu, před neoprávněným použitím jinými osobami a okamžitě informovat Pronajímatele v případě zjištění takového zneužití. Za začátek neoprávněného použití se považuje moment, kdy Klient obdržel jakoukoliv informaci umožňující učinit závěr o možnosti neoprávněného použití údajů nezávisle na vůli Klienta.
10.3.9 Tímto odstavcem nejsou dotčeny povinnosti Klienta vyplývajících mu z jiných ustanovení Smlouvy, tj. například z jiných ustanovení těchto VOP.
10.4 Klient má následující práva:
10.4.1 vyžadovat, aby Pronajímatel plnil závazky vyplývající ze Smlouvy, vyjma případu, kdy Pronajímatel z důvodů nepříznivých povětrnostních a teplotních podmínek omezí nebo zcela přeruší poskytování služeb;
10.4.2 zarezervovat si a užívat Vozidlo v souladu se Smlouvou;
10.4.3 nabíjet akumulátor Vozidla, a to výhradně prostřednictvím Označené dobíjecí stanice a za podmínek těchto VOP. V takovém případě poskytne Pronajímatel Klientovi dárek uvedený v Aplikaci.
10.4.4 Tímto odstavcem nejsou dotčena práva Klienta vyplývající mu z jiných ustanovení Smlouvy, tj. například z jiných ustanovení těchto VOP.
10.5 Klient dále nesmí:
10.5.1 přepravovat Vozidlo na palubě jakéhokoliv pozemního, námořního nebo leteckého dopravního prostředku;
10.5.2 užít Vozidlo ke spáchání jakéhokoliv trestného činu nebo s pomocí Vozidla jeho spáchání ulehčit či umožnit;
10.5.3 parkovat Vozidlo v soukromých prostorách nebo na místech s omezeným přístupem;
10.5.4 jakkoliv Vozidlo či jeho příslušenství postupovat, dávat do podnájmu, půjčovat, dávat do zástavy, prodávat nebo jakýmkoliv způsobem poskytnout jako záruku či s ním v tomto smyslu disponovat nebo jej jinak právně zatížit;
10.5.5 vjíždět Vozidlem do vody.
11. Cena a způsob její platby 11.1 Klient propojí svoji debetní či kreditní kartu se svým Uživatelským účtem v průběhu Řádné registrace. Klient je oprávněn kdykoliv ve svém Uživatelském účtu měnit debetní či kreditní kartu, jenž je propojena s Uživatelským účtem Klienta. Při změně kreditní či debetní karty propojené s jeho Uživatelským účtem je však povinen zajistit, aby došlo k řádné verifikaci této karty postupem 3D Secure či jinou obdobnou nabízenou technologií, tedy aby na vrub této kreditní karty bylo možné provádět platby;
11.2 Pro platbu Ceny může Klient, který není Kurýrem, využít tyto platební metody:
11.2.1 přímým inkasem Ceny z kreditní či debetní karty, jež byla propojena s Uživatelským účtem Klienta;
11.2.2 ze zůstatku na Minutovém kontu;
11.2.3 zakoupením či aktivací příslušného „Balíčku“ (dle jeho povahy a parametrů) dle odst. 5.5 těchto VOP.
11.3 Pro platbu Ceny může Klient, který je Kurýrem, využít tyto platební metody:
11.3.1 přímým inkasem Ceny z kreditní či debetní karty, jež byla propojena s Uživatelským účtem Klienta;
11.3.2 ze zůstatku na Minutovém kontu;
11.3.3 platbou na účet Provozovatele Kurýrní služby;
11.3.4 zakoupením či aktivací příslušného „Balíčku“ (dle jeho povahy a parametrů) dle odst. 5.5 těchto VOP.
11.4 Klient uzavřením Smlouvy souhlasí s tím, že z kreditní či debetní karty, jež byla připojena k Uživatelskému účtu Klienta, je Pronajímatel oprávněn inkasovat peněžité plnění na Cenu i na Sankce.
11.5 V případě, že částka, kterou má Klient zaplatit, převyšuje zůstatek na Minutovém kontu Klienta, může Pronajímatel celou částku (tj. nikoliv jen převyšující část) účtovat na vrub kreditní či debetní karty přiřazené k Uživatelskému účtu Klienta;
11.6 Pravidla zpracování osobních údajů v souvislosti s platbou kreditní či debetní kartou jsou uvedeny v Zásadách OOÚ.
11.7 Cena Dílčího pronájmu je určena jako součin počtu minut trvání Jízdy (činitel 1) a ceny 1 minuty Dílčího pronájmu určeného Ceníkem (činitel 2) a případně též jako součin počtu minut trvání „placené přestávky“ a ceny 1 minuty „placené přestávky“ dle příslušné položky Ceníku. Z doby trvání Jízdy bude vždy odečtena 1 minuta, případně další Pronajímatelem stanovená hodnota (např. v případě Kurýrů). Cena Dílčího pronájmu je splatná okamžikem Vrácení Vozidla náležitým způsobem, případně ukončením Jízdy.
11.8 Po ukončení Dílčího pronájmu Vozidla obdrží Klient informaci o vypočtené Ceně Dílčího pronájmu, a to na svůj email uvedený v Aplikaci a současně bude tato informace uložena v Aplikaci po kliknutí na příslušnou ikonu v Aplikaci. Klient může požadovat opětovné zaslání dříve vystavené Informace o vypočtené Ceně.
11.9 Klient bere na vědomí, že Pronajímatel po něm může vymáhat jakoukoliv částku vzniklou na základě Smlouvy soudně, a to prostřednictvím Pronajímatelem určeného advokáta.
11.10 Pronajímatel se s Klientem dohodli, že pokud Klient dluží Pronajímateli jakoukoliv částku vyplývající z této smlouvy:
11.10.1 více než 3 dny, je Pronajímatel oprávněn odeslat Klientovi první výzvu k úhradě, kdy tato výzva je zdarma,
11.10.2 více jak 21 dní, je Pronajímatel oprávněn odeslat Klientovi druhou výzvu k úhradě, kdy tato výzva je zpoplatněna částkou ve výši dle Ceníku, jako náhrada administrativních výdajů;
11.10.3 více jak 1 měsíc, je Pronajímatel oprávněn odeslat Klientovi druhou výzvu k úhradě, kdy tato výzva je zpoplatněna částkou ve výši dle Ceníku, jako náhradu administrativních výdajů.
11.11 Úhradou administrativních výdajů dle tohoto článku VOP není dotčeno právo Pronajímatele na úhradu zákonného úroku z prodlení či nákladů spojených s vymáháním nároků Pronajímatele soudní cestou.
12. Stížnosti Klienta 12.1 Klient může podat stížnost Pronajímateli ohledně Smlouvy (zejména ohledně Dílčího pronájmu) do 14 dnů od skutečnosti, jenž je předmětem stížnosti Klienta. Veškeré stížnosti ohledně služeb poskytnutých na základě Smlouvy lze podávat způsobem, který umožňuje Pronajímateli seznámit se s jejich obsahem. Za účelem zlepšení komunikace je doporučováno kontaktovat následující emailovou adresu: info@antees.cz.
12.2 Stížnost, aby bylo možné ji náležitě vyřídit, musí obsahovat následující údaje:
12.2.1jméno a příjmení,
12.2.2 emailová adresa,
12.2.3 telefonní číslo pro urychlení kontaktu,
12.2.4 datum a čas Jízdy, pokud je předmětem stížnosti Jízda,
12.2.5 podrobný popis situace, která je předmětem Stížnosti,
12.2.6 .identifikační číslo Vozidla, tj. registrační číslo a / nebo číslo ve vozovém parku, pokud je Vozidlo předmětem stížnosti
12.2.7 Jestliže je potřeba údaje či informace poskytnuté ve stížnosti doplnit dříve, nežli je stížnost posuzována, vyžádá si Pronajímatel po osobě vznášející stížnost doplnění v potřebném rozsahu.
12.3 Pronajímatel nebude posuzovat anonymní stížnosti, tedy stížnosti, jenž neobsahují identifikaci Klienta. Vyřízení těchto stížnosti není možné.
12.4 Podání Stížnosti nezbavuje Klienta povinnosti včas uhradit závazky v souladu se Smlouvou. Jestliže je stížnost posouzena ve prospěch Klienta, náklady vzniklé v souvislosti se špatně provedenou službou dle této Smlouvy budou Klientovi vráceny.
12.5 Stížnost bude posouzena do 30 dnů od jejího doručení.
12.6 V případě nesouhlasného stanoviska má Klient možnost využít mimosoudní metodu vyřízení sporu (stížnosti) a předložit stížnost orgánu pro mimosoudní řešení sporů či soudu.
12.7 V případě spotřebitelského sporu týkajícího se prodeje našeho zboží či poskytování našich služeb je pro mimosoudní řešení spotřebitelského sporu příslušná Česká obchodní inspekce - www.coi.cz („ČOI“), na kterou se můžete obrátit ohledně jakéhokoliv spotřebitelského sporu: Česká obchodní inspekce Ústřední inspektorát – oddělení ADR Štěpánská 44, 110 00 Praha 1 Email: adr@coi.cz Web: adr.coi.cz 12.8 Spotřebitel může využít rovněž platformu pro řešení sporů online, Která je zřízena Evropskou komisí na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr/.“ Mohou vznikat i další tzv. pověřené osoby/subjekty k mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů, u kterých je možno také mimosoudní řešení zahájit – řešit.
13.Užívání Aplikace
13.1 Klient a Žadatel berou na vědomí, že obsah Aplikace, její texty a zobrazení, design, software, grafika a další soubory včetně jejich uspořádání jsou předmětem ochrany autorského práva. Obsah Aplikace nemůže být bez předchozího písemného souhlasu Pronajímatele pozměňován, kopírován, stahován nebo jinak šířen.
13.2.Aplikaci je oprávněn užívat Klient a Žadatel starší 18 let. Pronajímatel uzavřením Smlouvy uděluje Klientovi a Žadateli Licenci k omezenému nevýhradnímu užívání, a to v podobě v jaké je Aplikace dostupná.
13.3 Licence se poskytuje na dobu trvání Smlouvy, výhradně pro osobní potřebu a výhradně na území České republiky. Licence tedy zaniká spolu se zánikem Smlouvy.
13.4 Klient a Žadatel nejsou oprávněni Aplikaci, jakkoliv měnit, rozmnožovat, či ji spojit s jiným dílem nebo zařadit do souborného díla či odvozená díla.
13.5 Licence je Pronajímatelem poskytnuta Klientovi a Žadateli bezúplatně.
13.6 Klient a Žadatel nemají právo udělit třetí osobě podlicenci k užívání Aplikace či Licenci postoupit třetí osobě, zejména nemají právo Licenci prodat, pronajmout a podnajmout.
13.7 Pronajímatel vyvíjí přiměřené úsilí k tomu, aby byla Aplikace dostupná a funkční. Klient bere na vědomí, že může dojít k dočasnému omezení či přerušení dostupnosti Aplikace, a to především z důvodu spojených s aktualizací a údržbou Aplikace, tj. hardwarového a softwarového vybavení Pronajímatele. Dále může dojít k dočasnému omezení či přerušení dostupnosti Aplikace z důvodu vyšší moci, jednání třetí osoby či Klienta. Vyšší mocí se rozumí pro účely těchto VOP mimo jiné porucha serveru či jiného hardware, který slouží k zajištění chodu Aplikace, nebo nedostupnost Aplikace z důvodů nefunkčnosti služeb poskytovaných třetími osobami. Pronajímatel nenese odpovědnost za výpadky provozu Aplikace. Pronajímatel má právo Aplikaci nebo její část kdykoliv změnit.
13.8. Pronajímatel má právo Aplikaci kdykoliv odstavit, nebo ji znepřístupnit jako celek, či jen z konkrétní internetové adresy, a to z důvodu:
a) ochrany práv a oprávněných zájmů Pronajímatele, b) ochrany práv a oprávněných zájmů jiných uživatelů Aplikace
c) zajištění potřebného zabezpečení Aplikace či zabránění narušení bezpečnosti Aplikace
d) splnění povinnosti uložené Pronajímateli právním předpisem České republiky či rozhodnutím orgánu veřejné moci,
e) ochrany práv a oprávněných zájmů jiných osob, které jsou s Pronajímatelem ve smluvním vztahu,
f) ukončení činnosti Pronajímatele, anebo
g) z jiného vážného důvodu.
13.9 Klient a Žadatel se zavazují při užívání Aplikace jednat tak, aby jemu ani Pronajímateli či třetím stranám nevznikla užíváním Aplikace žádná škoda. Klient a Žadatel dále nesmějí jednat tak, aby jeho jednáním došlo k poškození či přetěžování Aplikace.
13.10 Klient a Žadatel berou na vědomí, že je zakázáno jakýmkoli způsobem zasahovat bez souhlasu Pronajímatele do technické podstaty Aplikace, pořizovat z ní kopie nebo do ní instalovat software ovlivňující její funkce. Právo rozhodovat o změně, doplnění či odstranění jakékoli součásti Aplikace náleží výhradně Pronajímateli.
13.11 Klient a Žadatel nejsou oprávněni zpětně překládat, dekompilovat nebo se jinak pokoušet extrahovat zdrojový kód Aplikace nebo její části. Klient či Žadatel nesmí jakýmkoliv způsobem získávat ani se pokoušet získávat jakékoliv rozmnoženiny díla (ani pro osobní potřebu), jakékoliv materiály či informace týkající se obsahu Aplikace, které nejsou nebo nebyly veřejně zpřístupněny Pronajímatelem.
13.12 Klient a Žadatel nemají právo prostřednictvím jakéhokoliv nástroje strojově (zejm. pomocí tzv. softwarových robotů) vytěžovat databázi spojenou s Aplikací.
13.13 Klient a Žadatel se dále zavazují, že:
13.13.1 do Aplikace nenahrají jakýkoliv škodlivý, urážlivý nebo jinak protiprávní software či jiný kód obsahující počítačový virus, spyware či malware, ani jiným způsobem nebo pod odlišným označením nenahrají soubory nebo další programy, které mohou poškodit, sledovat nebo změnit provoz sítě či počítače v majetku Pronajímatele či třetí osoby, která je ve smluvním vztahu s Pronajímatelem;
13.13.2 nenahrají do Aplikace škodlivý, zavádějící, diskriminační, podvodný, násilný či jinak protiprávní obsah, nebo obsah porušující práva třetích osob;
13.13.3 nepokusí se přerušit či narušit zabezpečení Aplikace, její vzhled, celistvost či dostupnost a/nebo Obsah či způsoby nahrání Obsahu, nebo jiným způsobem poškodit Aplikaci nebo Obsah, účty dalších Uživatelů, Žadatelů či administrátorské účty Pronajímatele, hesla k přístupu, servery či síťové prvky;
13.13.4 nepokusí se získat neoprávněný přístup k Rezervacím či Dílčím pronájmům, k jiným účtům a dalším počítačovým systémům, a to zejména prostřednictvím hackingu či phishingu;
13.13.5 nepokusí se neoprávněné sobě či jinému opatřit voucher, promo či referral code do Aplikace, zejména nevyužije žádný software jehož účelem je prolomení generování voucherů, promo či referral kódu.
13.14 Pronajímatel a Klient a Žadatel tímto ujednávají, že jakékoliv údaje, zejm. zadané pokyny, fotografie vložené Klientem do databáze Aplikace jsou částí databáze shromážděné Pronajímatelem a stávají se součástí databáze Pronajímatele, aniž by Klientovi jeho jednáním popsaným v tomto odstavci vzniklo jakékoliv právo k databázi Aplikace.
13.15 S požadavky na řešení technických problémů znemožňujících či ztěžujících řádné užívání Aplikace se Klienti mohou obracet na podporu Aplikace, a to buď prostřednictvím Aplikace samotné nebo na email: info@antees.cz.
14. Nemožnost odstoupení od Dílčích pronájmů ve lhůtě 14 dnů
14.1 Vozidla jsou k dispozici k okamžitému užití po uzavření Dílčího pronájmu. Uzavřením Dílčího pronájmu Klient požaduje, aby mu Vozidlo bylo dáno do okamžitého nájmu, proto bere na vědomí a souhlasí s tím, že nemůže odstoupit od Dílčího pronájmu dle § 1837 písm. a) Občanského zákoníku.
15. Trvání Smlouvy a odstoupení od Smlouvy 15.1 Smlouva je uzavřena na dobu neurčitou.
15.2 Klient má právo vypovědět Smlouvu bez uvedení důvodu. Výpovědní doba činí 14 dní ode dne doručení výpovědi Pronajímateli.
15.3 Smluvní strany mají právo od Smlouvy odstoupit ze zákonných důvodů.
15.4 Klient bere na vědomí, že navyšování stavu Minutového konta je odvislé od jeho vůle a proto, jestliže má Klient na předplaceném účtu nevyužité prostředky, tak tyto nebudou v případě ukončení Smlouvy vráceny Pronajímatelem v peněžní podobě, nýbrž Klient je povinen tyto využít na služby poskytované Pronajímatelem dříve, než dojde k ukončení Smlouvy.
15.5 Ukončení Smlouvy za situace, kdy je na Uživatelském účtu Klienta záporný zůstatek, neovlivní právo Pronajímatele nárokovat si odpovídající dlužnou částku na vyrovnání záporného zůstatku kdykoliv po ukončení Smlouvy za podmínek stanovených touto Smlouvou.
15.6 Po uplynutí 14 dní ode dne doručení odstoupení od Smlouvy nebo výpovědi Smlouvy dojde k výmazu Uživatelského účtu. Klient však bere na vědomí, že opětovné otevření Uživatelského účtu pod stejnou emailovou adresou, není možné.
16. Poučení o právech z vad 16.1 Ustanovení tohoto bodu 16 platí pouze pro Klienta Spotřebitele. Klientu Podnikateli práva z vadného plnění nenáleží. Klientu Podnikateli dále nenáleží právo na náhradu újmy nebo škody vůči Pronajímateli.
16.2 Pronajímatel informuje Klienta Spotřebitele, že rozsah, podmínky a způsob uplatnění práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy, kdy rozsah, podmínky a způsob uplatnění práv z vadného plnění jsou upraveny v ustanovení § 1914 a násl. Občanského zákoníku, zejména pak v ustanoveních § 1914 až 1925 Občanského zákoníku, v příslušných ustanoveních o nájmu (§ 2201 a násl. Občanského zákoníku) a v zákoně č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů. Nad rámec toho informuje Pronajímatel Klienta Spotřebitele, ve vztahu k rozsahu, podmínkám a způsobu uplatnění práv z vadného plnění, výslovně o následujících právech a povinnostech:
16.3 Licence má vady v těch případech, neodpovídá-li Smlouvě, tedy zejména neopravňuje-li Klienta Spotřebitele k nevýhradnímu využití Aplikace dle sjednaných podmínek v těchto VOP.
16.4 Dle § 1914 Občanského zákoníku platí, že ten, kdo plní za úplatu je zavázán plnit bez vad s vlastnostmi vymíněnými nebo obvyklými tak, aby bylo možné použít předmět plnění podle smlouvy, a je-li stranám znám, i podle účelu smlouvy. Je-li splněno vadně, má příjemce plnění práva z vadného plnění.
16.5 Dle § 1915 Občanského zákoníku platí, že plněno má být ve střední jakosti, není-li mezi stranami ujednána jiná jakost.
16.6 Dle § 1916 Občanského zákoníku platí, že je plněno vadně, zejména a) poskytne-li ten kdo plní předmět plnění, který nemá stanovené nebo ujednané vlastnosti, b) neupozorní-li na vady, které předmět plnění má, ač se při takovém předmětu obvykle nevyskytují, c) ujistí-li toho komu má být plněno v rozporu se skutečností, že předmět plnění nemá žádné vady, anebo že se věc hodí k určitému užívání, nebo d) zcizí-li cizí věc neoprávněně jako svoji.
16.7 Dle § 1917 Občanského zákoníku platí, že je-li vada nápadná a zřejmá již při uzavírání smlouvy nebo lze-li vadu zjistit z veřejného seznamu, jde k tíži nabyvatele. To neplatí, pokud zcizitel vadu lstivě zastřel nebo pokud nabyvatele výslovně ujistil, že věc takovou vadu nemá nebo že je vůbec bez vad.
16.8 Dle § 1920 Občanského zákoníku platí, že předmět plnění má právní vadu, pokud k němu uplatňuje právo třetí osoba, ledaže o takovém omezení nabyvatel věděl nebo musel vědět. V takovém případě to nabyvatel oznámí bez zbytečného odkladu zciziteli.
16.9 Dle § 1921 Občanského zákoníku platí, že nabyvatel může právo z vadného plnění uplatnit u soudu, vytkl-li vadu zciziteli bez zbytečného odkladu poté, kdy měl možnost věc prohlédnout a vadu zjistit, a to buď označením vady nebo oznámením, jak se projevuje. Vadu lze vytknout do šesti měsíců od převzetí předmětu plnění. Nevytkl-li nabyvatel vadu včas a namítne-li zcizitel opožděné vytknutí, soud nabyvateli právo nepřizná. To neplatí, pokud je vada důsledkem skutečnosti, o které zcizitel při předání věděl nebo musel vědět.
16.10 Dle § 1922 Občanského zákoníku platí, že jakmile nabyvatel zjistí vadu, vytkne ji bez zbytečného odkladu zciziteli a předmět plnění zciziteli předá, nebo jej podle jeho pokynů uschová nebo s ním jinak vhodně naloží tak, aby vada mohla být přezkoumána. Jedná-li se o předmět podléhající rychlé zkáze, může jej nabyvatel po upozornění zcizitele bez prodlení prodat. Vytkl-li nabyvatel zciziteli vadu oprávněně, neběží lhůta pro vytknutí vady po dobu, po kterou nabyvatel nemůže vadný předmět užívat.
16.11 Dle § 1923 Občanského zákoníku platí, že je-li vada odstranitelná, může se nabyvatel domáhat buď opravy nebo doplnění toho, co chybí, anebo přiměřené slevy z ceny. Nelze-li vadu odstranit a nelze-li pro ni předmět řádně užívat, může nabyvatel buď odstoupit od smlouvy, anebo se domáhat přiměřené slevy z ceny.
16.12 Dle § 1924 Občanského zákoníku platí, že kdo má právo z vadného plnění, náleží mu i náhrada nákladů účelně vynaložených při uplatnění tohoto práva. Neuplatní-li však právo na náhradu do jednoho měsíce po uplynutí lhůty, ve které je třeba vytknout vadu, soud právo nepřizná, pokud zcizitel namítne, že právo na náhradu nebylo uplatněno včas.
16.13 Dle § 1925 Občanského zákoníku platí, že právo z vadného plnění nevylučuje právo na náhradu škody; čeho však lze dosáhnout uplatněním práva z vadného plnění, toho se nelze domáhat z jiného právního důvodu.
16.14 Dle § 2208 Občanského zákoníku platí, že oznámí-li nájemce řádně a včas pronajímateli vadu věci, kterou má pronajímatel odstranit, a neodstraní-li pronajímatel vadu bez zbytečného odkladu, takže nájemce může věc užívat jen s obtížemi, má nájemce právo na přiměřenou slevu z nájemného nebo může provést opravu také sám a požadovat náhradu účelně vynaložených nákladů. Ztěžuje-li však vada zásadním způsobem užívání, nebo znemožňuje-li zcela užívání, má nájemce právo na prominutí nájemného nebo může nájem vypovědět bez výpovědní doby. Nájemce má právo započíst si to, co může podle předchozí věty tohoto odstavce žádat od pronajímatele, až do výše nájemného za jeden měsíc; je-li doba nájmu kratší, až do výše nájemného. Neuplatní-li nájemce právo podle tohoto odstavce do šesti měsíců ode dne, kdy vadu zjistil nebo mohl zjistit, soud mu je nepřizná, namítne-li pronajímatel jeho opožděné uplatnění.
16.15 Dle § 2232 Občanského zákoníku platí, že pronajímatel odevzdá nájemci dopravní prostředek spolu s potřebnými doklady v ujednané době, jinak bez zbytečného odkladu po uzavření smlouvy. Dopravní prostředek musí být způsobilý k provozu a k ujednanému způsobu užívání, jinak k užívání, k němuž dopravní prostředek obvykle slouží. Není-li dopravní prostředek způsobilý k provozu podle předchozí věty, nájemce má právo odmítnout dopravní prostředek převzít, a zjistí-li nezpůsobilost dodatečně, má právo jej vrátit a žádat odstranění vady nebo odevzdání jiného dopravního prostředku, anebo zrušení smlouvy.
16.16 Práva z vadného plnění Klientovi Spotřebiteli nenáleží, pokud o vadě před poskytnutím služby věděl nebo musel vědět, dále pokud Klient Spotřebitel vadu sám způsobil, zejména tím, že poskytnul nesprávné nebo neúplné podkladky pro poskytnutí Licence nebo jednal v rozporu se Smlouvou, těmito VOP nebo pokyny Pronajímatele.
16.17 Klient Spotřebitel může uplatňovat práva z vadného plnění u Pronajímatele. Při vytýkání vad (reklamaci) Pronajímatel Klientovi Spotřebiteli doporučuje, aby Klient Spotřebitel specifikoval zpochybněnou službu, důvod zpochybnění služby, přesný popis charakteru vad a aby uvedl, jaký způsob vyřízení reklamace požaduje. Klient Spotřebitel bere na vědomí, že pro účely včasného vyřízení uplatněného práva z vadného plnění je třeba poskytnout Pronajímateli dostatečné údaje o tom, v čem Klient spatřuje vadu plnění ze strany Pronajímatele. Uplatnění práv z vadného plnění může Klient Spotřebitel zasílat mimo jiné na adresu sídla Pronajímatele či na adresu elektronické pošty Pronajímatele uvedené v úvodu VOP.
16.18 Co se týče uplatňování práv z vadného plnění, tak i v případě ukončení poskytování služeb Pronajímatelem, se může Klient Spotřebitel ve vztahu k právům z vadného plnění i nadále obracet na Pronajímatele.
16.19 Pronajímatel je povinen přijmout vytknutí vady (reklamaci) v kterékoli provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb, případně i v sídle nebo místě podnikání. Provozovatel je povinen Klientovi vydat písemné potvrzení, ve kterém bude uvedeno: datum, kdy Klient reklamaci uplatnil, co je jejím obsahem, jaký způsob vyřízení reklamace Klient požaduje a kontaktní údaje Klienta pro účely poskytnutí informace o vyřízení reklamace.
16.20 Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena a Klient o tom musí být informován nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se Pronajímatel s Klientem nedohodne na delší lhůtě. Je-li předmětem závazku poskytnutí digitálního obsahu, včetně digitálního obsahu dodaného na hmotném nosiči, nebo služby digitálního obsahu, musí být reklamace vyřízena v přiměřené době s přihlédnutím k povaze digitálního obsahu nebo služby digitálního obsahu a k účelu, pro nějž je spotřebitel požadoval. Po marném uplynutí lhůty podle předchozí části tohoto bodu 16.20 může Klient od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu. Pronajímatel je povinen vydat Klientovi potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy, a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Tato povinnost se vztahuje i na jiné osoby určené k provedení opravy.
17. Informační povinnost vůči Klientovi Spotřebiteli: 17.1 Pronajímatel tímto informuje Klienta Spotřebitele o následujícím:
17.1.1 totožnost Pronajímatele je následující: Three Antees s.r.o., IČ: 19369158, vedená u Městského soudu v Praze sp.zn. C 385502, sídlo: Jateční 1615/45, Holešovice, 170 00 Praha 7;
17.1.2 kontakt na Pronajímatele je následující: telefonní číslo: +420 608 44 99 22, email info@antees.cz.
17.1.3 označení Služby a popis Služby jsou uvedeny v odst. 2.1 a násl. těchto VOP;
17.1.4 cena Služby, případně způsob jejího výpočtu včetně všech daní a poplatků, která je vždy uvedena v Ceníku na stránkách a je konečná,
17.1.5 způsob platby s možností výběru je uveden výše,
17.1.6 způsob a čas dodání nebo plnění Služby je uveden výše,
17.1.7 náklady na dodání Služby jsou uvedeny v Ceníku,
17.1.8 o právech vznikajících z vadného plnění, jakož i o právech ze záruky a další podmínky pro uplatňování těchto práv, jsou uvedeny výše,
17.1.9 o tom, že Pronajímatel uchovává v digitální a chráněné podobě obsah Dílčích smluv, a to včetně sdělených osobních a dalších údajů a pro jejich ochranu používá aktuální technická opatření odpovídající aktuálně používaným obvyklým technickým systémům a zabezpečením; kupující je oprávněn kdykoliv požádat o sdělení aktuálně používaných technických prostředků a Pronajímatel tyto na dotaz sdělí v rozsahu dostatečném pro informovanost kupujícího a neohrožujícím obchodní tajemství, zabezpečení Aplikace a jinou důvěrnost informací,
17.1.10 o tom, že digitální obsah Dílčích smluv a dalších případných údajů uchovávaný Pronajímatelem je slučitelný (a použitelný) s běžně aktuálně používaným (i) hardwarem, tj. osobními počítači na platformách PC – personal computer a Mac – společnosti Apple a (ii) softwarem – běžně používanými kancelářskými systémy, tj. zejména kancelářský balík Microsoft Office – aktuálně používaný (zejména formát word, excel atd.), Acrobat reader (zejména formát PDF), běžné webové/internetové formáty (formát html). Prodávající v souladu s příslušnými právními předpisy výše uvedené formáty a názvy sděluje ve snaze srozumitelného sdělení v běžně používané formě,
17.1.11 nákladech na prostředky komunikace na dálku, kdy s využitím/používáním webových stránek Pronajímatele nejsou spojeny žádné další náklady, poplatky apod., s výjimkou nezbytných poplatků na internetové připojení či telefonní služby, které si hradí Klient či Žadatel v závislosti na jím využívané službě internetového připojení či telefonních služeb,
17.1.13 o možnosti podávat stížnosti jakoukoliv formou a v jakékoliv věci a Pronajímatel se jimi bude zabývat a učiní vše, aby je vyřídil; Klient se dále může obrátit se stížností na orgán dohledu nebo státního dozoru, kterým je (a) Česká obchodní inspekce (www.coi.cz) - pro ochranu spotřebitele, (b) živnostenské úřady (www.statnisprava.cz) - dozor nad dodržováním povinností oblasti obchodu a služeb, (c) Úřad na ochranu osobních údajů (www.uoou.cz) - ochrana osobních údajů; v případě, že strany se nedohodnou na smírném vyřešení jejich sporů, může se kterákoli z nich obrátit na příslušný soud,
17.1.14 o tom, že smlouva o Dílčím pronájmu bude u něho uložena a umožní k ní na vyžádání Klientovi přístup,
17.1.15 o tom, že Smlouvu je možné uzavřít jen v českém jazyce. Anglický překlad Smlouvy je toliko orientační,
17.1.16 o tom, že k uzavření Smlouvy dochází postupem dle čl. 3.1.3 těchto VOP.
17.1.17 v případě zjištění chyb vzniklých při zadávání dat je možné tyto opravit, a to stejným způsobem, jakým byly příslušné údaje zadány, případně notifikací chyb Pronajímateli na email info@antees.cz
17.1.18 v případě, že z jakéhokoliv důvodu (omylu apod.) se ujednání těchto VOP odchylují od zákonných ustanovení na ochranu spotřebitele, pak se k takovým stanovením těchto VOP nepřihlíží. To platí i v případě, že se Klient Spotřebitel vzdá zvláštního práva, které mu zákon poskytuje.
17.1.19 o tom, že adresa provozovny se shoduje s adresou sídla Pronajímatele. 17.1.20 o pravidlech vyřizování stížností, jsou uvedeny v čl. 12 těchto VOP.
17.1.21 o tom, že práva z vadného plnění jsou uvedena v čl. 16 těchto VOP.
17.1.22 o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku, kdy toto je uvedeno v těchto VOP.
17.1.23 o způsobu a podmínkách mimosoudního vyřizování sporů, včetně možnosti obrátit se na orgán dohledu nebo státního dozoru, kde tyto jsou uvedeny v odst 12.7 a 12.8 těchto VOP.
18. Závěrečná ustanovení
18.1Pronajímatel si vyhrazuje právo vypovědět Smlouvu i bez udání důvodu s výpovědní dobou 30 dní.
18.2 Pronajímatel je oprávněn jednostranně měnit či upravovat tyto VOP, přičemž nové/upravené VOP budou zaslány alespoň 14 dní předem Klientovi na jeho emailovou adresu a budou zveřejněny na webové stránce: www.antees.cz. Změny musí být vždy řádně oznámeny Klientovi dle předchozí věty tohoto ustanovení, přičemž účinnosti nabývají ke dni uvedenému v upraveném dokumentu. V případě, že upravený dokument nebude obsahovat datum účinnosti, nabývají změny účinnosti uplynutím čtrnáctého dne po doručení upraveného dokumentu do emailové schránky Klienta. Klient má právo takovou změnu odmítnout a Smlouvu vypovědět, a to písemnou výpovědí doručenou Pronajímateli do 7 dnů od doručení upraveného dokumentu Klientovi. Výpovědní doba Smlouvy pak běží od doručení výpovědi Pronajímateli a končí nejpozději dnem nabytí účinnosti upraveného dokumentu. Ve stejný den pak zanikají i veškeré doposud neukončené Dílčí pronájmy. Pronajímatel a Klient sjednávají, že změnit VOP dle tohoto odstavce lze v celém jejich rozsahu a to včetně změny Ceníku a případných dalších částí VOP, na které tyto odkazují.
18.3 Smluvní strany se pro potřeby doručování dle Smlouvy (včetně doručování ve věci změn VOP dle předchozího bodu) dohodly, že doručování bude probíhat pomocí emailu – u Pronajímatele na adresu uvedenou na začátku těchto VOP a u Klienta na adresu, kterou uvedl pro registraci dle odst. 3 Smlouvy. Písemnost zaslaná na email se považuje za doručenou třetím dnem od odeslání druhé straně. Nedošlo-li k doručení proto, že smluvní strana neuvedla platnou emailovou adresu nebo proto, že emailová adresa se stala nefunkční, nemůže se smluvní strana, které tuto okolnost včas neoznámila druhé smluvní straně dovolat toho, že k doručení nedošlo. Pronajímatel může takovou změnu emailové adresy oznámit aktualizací VOP nebo uvedením informace na svých webových stránkách viditelným způsobem, kdy tato bude zveřejněna alespoň po dobu 30 dnů. Klient může provést změnu emailové adresy včasnou aktualizací emailu v Uživatelském účtu.
18.4 Pokud vztah založený Smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak si smluvní strany sjednávají, že daný vztah se řídí právem České republiky. Tímto nejsou dotčena práva Klienta Spotřebitele, vyplývající z obecně závazných právních předpisů.
18.5 V případě, že jakékoliv ustanovení těchto VOP bude shledáno neúčinným či neplatným, nebo se takovým stane, použije se namísto neplatných ustanovení takové ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotčena platnost ostatních ustanovení těchto VOP.
18.6 Smlouvu uzavřenou dle těchto VOP lze měnit pouze na základě písemné dohody mezi smluvními stranami.
Tyto VOP jsou platné od 8. 3. 2024
Všeobecné obchodní podmínky pro poskytování krátkodobých pronájmů motocyklů
By clicking “Accept All Cookies”, you agree to the storing of cookies on your device to enhance site navigation, analyze site usage, and assist in our marketing efforts. View our Privacy Policy for more information.